Coaching dla Artystów i Kreatorów
Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.
Mary Lou Cook
Okresowy brak weny twórczej, czy wybór pomiędzy byciem wiernym sztuce, a pójściem w stronę komercji to bolączka wszystkich artystów czy pracowników kreatywnych. Twórcy wielokrotnie zastanawiają się z jakiego powodu, w niektórych momentach pomysły wręcz same przychodzą im do głowy, a w innych nie mogą wymyślić nic nowego. Niejednokrotnie również stają przed wyborem czy żyć w zgodzie ze swoim zmysłem artystycznym, czy nagiąć go po to by zarobić godne pieniądze. Twórczość jest silnie związana z indywidualnymi doświadczeniami, aktualną sytuacją życiową czy kontekstem społecznym. Art & Creative coaching pomaga artystom i pracownikom kreatywnym odkryć w jaki sposób przebiega ich własny proces tworzenia i w jaki sposób go stymulować. Wspiera ich również w podejmowaniu trudnych decyzji z jakimi muszą się zmierzyć traktując sztukę jako źródło dochodu.
Dla kogo?
Art & Creativity Coaching skierowany jest do: projektantów, architektów, tancerzy, scenografów, reżyserów, aktorów, muzyków, kompozytorów, fotografów, ludzi sztuki, pisarzy, twórców reklam, pracowników agencji reklamowych którzy:
- czują się zablokowani, mało kreatywni, mają wrażenie , że powielają pomysły konkurencji , ciągle powracają do starych schematów
- czują, że się wypalają
- mają wątpliwości czy ich twórczość, kreacja dotrze do klientów, sponsorów, obawiają się ośmieszenia i reakcji otoczenia
- nie wiedzą jak pogodzić własne wizje z wymaganiami zleceniodawcy, otoczenia, społeczeństwa
- czują , że mogą więcej, że gdzieś mają coś wartościowego tylko nie umieją do tego dotrzeć
- chcieliby dotrzeć do swojego potencjału, możliwości i pokładów kreatywności
- są niezadowoleni ze swoich zarobków
- są rozdarci pomiędzy marzeniami, autentycznym realizowaniem siebie, a koniecznością zarabiania
- zastanawiają się czy wziąć udział w ich odczuciu mało ambitnym, komercyjnym ale dobrze płatnym projekcie, filmie, przedsięwzięciu czy jednak decydować się na bardziej ambitne projekty, procować w zgodzie ze sobą ale mniej przy tym zarabiać
- czują zniechęcenie i rezygnację
Przykładowe korzyści
- zidentyfikowanie i przezwyciężenie wewnętrznych blokad i ograniczeń hamujących procesy twórcze
- pokonanie własnych lęków i obaw
- wykształcenie w sobie umiejętności radzenia sobie z wewnętrznym krytykiem za każdym razem kiedy tylko się pojawia, a także inteligentnego wydobywania cennych informacji i korzyści płynących z jego przekazu
- dotarcie do pokładów swoich możliwości i kreatywności
- wzmocnienie pewności siebie, wewnętrznej siły, wzrost zaufania sobie, swoim możliwościom i pomysłom
- rozwój umiejętności identyfikacji potrzeb i oczekiwań Klientów
- świadome kształtowanie swojej dalszej kariery
- pokonanie niemocy twórczej
- tworzenie w zgodzie ze sobą poprzez dotarcie do sposobu na równoważenie swojej wizji z oczekiwaniami zleceniodawcy i społeczeństwa
- odkrycie skutecznych sposobów jak przemienić swoją pasję w dochodowy biznes, pozostając przy tym wiernym sobie, swojej wizji, misji i wartościom
- przygotowanie się do rozmów z kontrahentami, agentami, menagerami, producentami….
- przygotowanie skutecznego portfolio
- skuteczne przygotowanie się do roli, projektu, przedsięwzięcia
- osiągnięcie spokoju i równowagi wewnętrznej
- otwarcie się na nowe możliwości i wyzwania twórcze
- wzrost radości i satysfakcji z pracy oraz procesu tworzenia
- umiejętność przekształcania chwilowych trudności w cenne informacje wspierające dalszy proces rozwoju jako twórcy
- wzmocnienie motywacji do dalszej pracy nad sobą i rozwojem swojej kariery
- jak to mówią Klienci - ,,efektem ubocznym” jest poprawa życia osobistego, wzrost satysfakcji i poczucia szczęścia